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스튜디오 이온, 국내외 3D 콘텐츠 리더들이 함께한 자리에서 글로벌 시장을 이끌어갈 차세대 기술력과 경험 선보여

Studio EON Showcases Next-Gen Tech with Global 3D Content Leaders

2024.06.05

스튜디오 이온, 국내외 3D 콘텐츠 리더들이 함께한 자리에서 글로벌 시장을 이끌어갈 차세대 기술력과 경험 선보여
Studio EON Showcases Next-Gen Tech with Global 3D Content Leaders

- 3D 시각효과, 게임, 영화 등 다양한 산업 분야 전문가들 대거 참여해 우수 사례 공유

- 스튜디오 이온, ‘아머드 사우루스’ 제작 과정 소개…실시간 렌더 엔진과 ‘어도비 서브스턴스 3D’ 간 호환 노하우 발표해 높은 호응

- 정우용 부문장 “급변하는 3D 콘텐츠 시장에 대응하기 위한 기술력과 퀄리티 향상시켜 나갈 것”


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▲ 스튜디오 이온 정우용 CG 총괄 부문장이 지난 4일 소피텔 앰배서더 서울 호텔에서 열린 ‘어도비 서브스턴스 데이즈’에서 사례발표를 하고 있다. (사진=스튜디오 이온 제공) 



(스튜디오이온=2024/06/05) 하이엔드 3D 애니메이션 전문기업 스튜디오 이온(대표 강대일)이 최근 열린 ‘어도비 서브스턴스 데이즈(Adobe Substance Days)’를 통해 차세대 영상제작 기술력과 경험적 차이를 선보이며 국내외 3D 콘텐츠 시장에 새로운 비전을 제시했다. 

 

스튜디오 이온 정우용 CG 프로덕션 총괄 부문장은 지난 4일 소피텔 앰배서더 서울 호텔에서 진행된 ‘어도비 서브스턴스 데이즈’에서 ‘급변하는 3D 애니메이션 시장과 차세대 3D 애니메이션 제작 솔루션’을 주제로 활용 사례를 발표했다.  


이날 정 부문장은 VFX(Visual Effects∙시각특수효과) 세션을 통해 공룡과 로봇의 합체라는 소재와 압도적인 영상 퀄리티로 큰 화제를 모았던 ‘아머드 사우루스(52부작/SBS, 넷플릭스 방영)’의 제작 과정을 소개했다. 특히 스튜디오 이온의 핵심 기술인 ‘실시간 렌더 엔진(Real-Time Render Engine)’ 과 어도비 서브스턴스 3D(Adobe Substance 3D) 간의 안정적 호환 및 작업 효율성 향상 등과 관련한 노하우를 공개해 높은 호응을 얻었다.  


정 부문장은 “최근 전세계적으로 3D 콘텐츠에 대한 수요가 급증하면서 시장 기회 역시 크게 확장되고 있지만 제작 과정이 여전히 어렵고 복잡해 수요를 충족하지 못하고 있다”며 “오랜 기간과 다수의 인력이 투입되는 전통적 제작방식에서 탈피해 급증하는 3D 애니메이션 시장 수요에 빠르게 대응할 수 있는 새로운 제작 파이프라인이 필요한 상황”이라고 설명했다. 


이어 “수요 대비 공급 효율성을 위해 실시간 렌더 엔진과 버추얼 프로덕션 기반의 제작방식이 글로벌 시장에서 각광을 받고 있다”면서 “스튜디오 이온은 출범 시점부터 언리얼 엔진 등 글로벌 제작 기술 및 프로세스를 갖춘 것은 물론 지속적인 R&D를 통해 급변하는 3D 콘텐츠 시장에 대응하기 위한 기술력과 퀄리티를 향상시켜 나가고 있다”고 강조했다. 


한편 지난 2013년 설립된 스튜디오 이온은 정통 3D 애니메이션 기업으로 출발해 현재 엔진 기술력 기반의 VFX까지 모두 아우르는 ‘하이퍼 리얼리스틱 애니메이션 제작사’로서 입지를 확고히 하고 있다. 해당 기술력을 토대로 높은 퀄리티의 작품을 다수 제작함으로써 세계적으로 실력을 인정을 받고 있으며 다양한 글로벌 프로젝트를 왕성하게 수행 중이다. [끝] 



▼ Presentation Video 

https://youtu.be/QIjSS4AOfuw?si=ql9lOSJrBjCJUZkH

- Industry Experts from 3D Visual Effects, Gaming, and Film Share Best Practices

- Studio EON Highlights 'Armored Saurus' Production, Demonstrates Real-Time Render Engine and Adobe Substance 3D Compatibility

- Jung Woo-yong: "We Will Enhance Technology and Quality to Meet the Rapidly Changing 3D Content Market"



 


▲ Jung Woo-yong, Head of CG Production at Studio EON, presents a case study at the 'Adobe Substance Days' event held at the Sofitel Ambassador Seoul Hotel on June 4th. (Photo provided by Studio EON)



(Studio EON, June 5, 2024) Studio EON, a high-end 3D animation specialist led by CEO Kang Dae-il, presented next-generation video production technology and expertise at the recent 'Adobe Substance Days,' offering a new vision for the domestic and international 3D content markets. 


Jung Woo-yong, Head of CG Production at Studio EON, presented a case study on "The Rapidly Changing 3D Animation Market and Next-Generation 3D Animation Production Solutions" at the 'Adobe Substance Days' event held at the Sofitel Ambassador Seoul Hotel on June 4th. 


On this day, Jung introduced the production process of ‘Armored Saurus’ (52 episodes, aired on SBS and Netflix), which gained significant attention for its unique combination of dinosaurs and robots and its impressive visual quality, during the VFX (Visual Effects) session. He particularly highlighted the studio's core technology, the Real-Time Render Engine, and its seamless compatibility with Adobe Substance 3D, sharing insights on improved work efficiency and stable integration, which received a positive response. 


Jung stated, "The global demand for 3D content has been rapidly increasing, greatly expanding market opportunities. However, the production process remains challenging and complex, failing to meet the rising demand." He explained, "There is a need for a new production pipeline that can quickly respond to the rapidly growing demand in the 3D animation market, moving away from traditional methods that require extensive time and manpower." 


He continued, "To improve supply efficiency relative to demand, real-time render engines and virtual production-based methods are gaining prominence in the global market. Studio EON has adopted global production technologies and processes such as Unreal Engine from the outset and continues to enhance its technology and quality through ongoing R&D to respond to the rapidly changing 3D content market." 


Meanwhile, founded in 2013, Studio EON started as a traditional 3D animation company and has now established itself as a 'hyper-realistic animation production company,' encompassing VFX based on engine technology. Leveraging this technology, the studio has produced numerous high-quality works, gaining global recognition for its capabilities and actively engaging in various international projects. [End]


▼ Presentation Video 

https://youtu.be/QIjSS4AOfuw?si=ql9lOSJrBjCJUZkH